Arhhhh come on Statoil

Alene on the road… på vej til et møde med en god ven hos Thomas Pasfall i Munkebo på Fyn. Dejligt at sidde i bilen helt alene uden ungernes “jeg kan ikke få min dvd til at virke”, ” hvornår er vi der far??” – og “jeg skal tisse!!”. God musik på radioen og så lige ind på tanken for at få mig en kop sort kaffe!!
Tanker bilen op og går ind i butikken!! Lige foran mig stor en kæmpe kølemontre med over 300 flasker kilde vand – dejlig kolde og super smukke flasker ligger bare og venter på, at man næsten ikke kan lade være med at snuppe en med! Men hvad sker der så for Statoil!?? Ovenpå montren har en ondskabsfuld smed fra Masterfoods bygget en brokonstruktion hvor over 150 kingsize Mars og Snickers ligger på lur for at blive lokket med i købet!! For ingenting er mere normalt og har i hele universet tid hængt mere sammen end vand og industriforarbejdet fedt og sukker molekyler sprøjtet ud i 160 grams format og pakket ind i shiny indpakning!!
Nu stopper det sgu!! Hvem er det afstumpede menneske, som gør sådan noget?? Stærkt indigneret og efter at have været tilbage efter mit kamera, husker min hjerne mig på den sorte, dejlige varme kaffe, som jeg jo har fortjent. Den koster 20 kr og så spørger den sagsgeløse ekspedient mig så, om ikke jeg skal have en nybagt chokolade croissant med for 4 kr??!!! Og det skal jeg da, det er da dumt andet når den normalt koster 12 kr. stk. Så snød jeg lige den Norske olieindustri for 8 kr!! YES SIR!!!

Skriv en kommentar